Konkurs, który spełnił moje marzenie

Rok temu o tej porze zastanawiałam się czy na pewno powinnam się zgłosić, czy mam szanse, czy moja książka, a raczej rękopis (ściślej komputeropis) się nadaje na konkurs literacki organizowany przez Fundację Elbląg.




Swoją pracę trzeba było złożyć w pięciu egzemplarzach (ale się tego nadrukowałam) podpisaną godłem, a w osobnej kopercie dołączyć dane rozszyfrowujące pseudonim. Miało być anonimowo, prace można było wysłać lub przynieść osobiście. No i jak tu być anonimowym przy osobistej wizycie? Kiepsko. A nie wyślę na konkurs książki inaczej niż poleconym. A na poleconej przesyłce są dane nadawcy. 
Więc ostatniego dnia zgłaszania rękopisów, a było to 31  maja, na godzinę przed zamknięciem biura Fundacji, stanęłam przed jej siedzibą. I poprosiłam jakąś panią, by zaniosła "moją przesyłkę" do Fundacji. 
A potem kilka miesięcy wyczekiwania... Wiecie, w jakim byłam stresie? Nie czekałam na tę panią, nie wzięłam od niej telefonu, nie miałam pewności, że tam była. Ale pani zaniosła - za co jej serdecznie dziękuję. Kilka miesięcy później dowiedziałam się, że zdobyłam, równorzędnie z panem Mirosławem Dymczakiem, Nagrodę Główną. O mej radości pisałam tutaj. 
Dziś dzięki temu prowadzę akcję "Moja książka w Waszych rękach", w ramach której po domach czytelników wędruje sobie moja debiutancka powieść pt. "Potomkowie pierwszej czarownicy".
Ten konkurs to spełnienie mojego marzenia. Tym, którzy mają marzenie podobne do mojego polecam konkurs literacki Fundacji Elbląg. Właśnie ruszyła tegoroczna edycja...
Poniżej informacja prasowa od Fundacji. A tu link do ich strony, gdzie znajdzie regulamin, szczegóły, kontakt itp.


Mistrzowie pióra poszukiwani! 
Dwunasta edycja Konkursu Literackiego Fundacji Elbląg poszukuje mistrzów pióra. Oczekuje dzieł inspirujących, tworzonych z pasją i przy wielkiej staranności. Liczy na miłośników słowa, z dorobkiem literackim mniejszym i większym.
Forma i tematyka zgłaszanych prac literackich jest dowolna. Kandydat do zwycięstwa powinien być elblążaninem lub osobą związaną z Elblągiem, a także mieć ukończony 16. rok życia. Kapituła konkursu wyłoni najlepszych w dwóch kategoriach. Ci, którzy wydali swoje dzieło w ubiegłym roku, mogą powalczyć o miano autora „Elbląskiej Książki Roku 2013". Obok tytułu autor otrzymuje nagrodę finansową w wysokości nie mniejszej, niż 2000 zł. Z kolei ci, którzy chcą poddać pod ocenę literackiego jury swój rękopis, mają szansę wydać swoje dzieło z finansów Fundacji Elbląg – ta nagroda czeka na kandydatów do tytułu „Elbląskiego Rękopisu Roku 2013".
Prace literackie wraz z wnioskiem zgłoszeniowym przyjmuje biuro Fundacji Elbląg – od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00, ul. Związku Jaszczurczego 17. Termin przyjmowania prac upływa 30 czerwca 2014 r. Regulamin Konkursu wraz z załącznikami dostępny na www.fundacja.elblag.pl. Zatem... do dzieła!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz